Orice biker nu scapă de schimbarea lanțului. Unor sunt nevoiți să o facă mai devreme, alții mai târziu, depinde de frecvența utilizării motocicletei, stilul de mers și viteza uzurii. Veți ști simplu și ușor că trebuie schimbat, lanțul este foarte slăbit. Atunci când apar semne de uzură a lanțului, nu amânați schimbarea acestuia. Un lanț slăbit se uzează mult mai rapid și cu siguranță nu vreți să riscați în trafic.
Schimbarea lanțului nu este un procedeu dificil sau complicat, motiv pentru care sunt necesare unelte de bază. Aveți nevoie de o presă de lanț și o cheie dinamometrică. Să începem! Înlocuirea lanțului începe cu pinionul față. Mai întâi blocăm roata din spate și slăbim șuruburile pinionului față. Există posibilitatea ca șuruburile să fie lipite, în acest caz veți avea nevoie de un pistol cu aer cald. Nu pierdeți timpul cu experimente și nu încercați să slăbiți șuruburile prin lovirea acestora. Pinionul față poate fi prins cu o piuliță centrală, care este de obicei fixată cu o șaibă metalică curbată, aici va trebui să folosiți un pistol pneumatic. Dar motocicliștii cu experiență vă vor spune că veți reuși și fără el. Odată ce slăbiți pinionul, puteți să desfaceți lanțul.
După ce slăbiți pinionul față, puteți (cu ajutorul presei de lanț) să desfaceți lanțul. Dacă vreți să vă ușurați munca, vă recomandăm să șlefuiți ușor partea deformată a nitului vechi. Dacă lanțul trebuie înlocuit cu unul nou, îl puteți tăia. A venit timpul pentru pinioane. După ce ați schimbat pinionul față, respectați instrucțiunile pentru următorii pași. Producătorii au pașii foarte bine descriși, astfel încât veți ști exact cum să fixați niturile și să zaua de legătură. O cheie dinamometrică vă poate ajuta să strângeți corect șuruburile atunci când noul lanț este montat pe pinion. Apoi, scoateți cu grijă roata spate și înlocuiți pinionul, care este de obicei ținut în poziție de piulițe cu autoblocare. Unele motociclete au pinionul fixat direct în butuc, altele folosesc un suport separat. Acest lucru însă nu modifică modul de lucru - trebuie doar să slăbiți piulițele, să montați noul pinion și să-l fixați din nou cu cheia dinamometrică. Odată cu înlocuirea pinionului, este ideal să schimbați și elementele de fixare.
Iar acum principalul lucru - montarea noului lanț, care vă va oferi siguranță în timpul mersului pe motor. Mai întâi asigurați-vă că lungimea lanțului este corectă. Lungimea poate fi stabilită în funcție de lanțul vechi sau după un catalog. Montați lanțul pe pinioane - vă poate fi de ajutor să fixați capetele lanțului de dinții pinionului, aproape unul de celălalt. MotoZem oferă seturi de lanț moto într-o gamă variată de modele. În set veți găsi un lanț, un pliculeț cu vaselină și O-ringuri. Mai întâi, aplicați un strat de vaselină pe nituri și pe suprafața interioară a bucșelor, apoi plasați două O-ringuri pe nituri și montați zaua din spate spre față. Adăugați cele două O-ringuri rămase și fixați capacul zalei cu ajutorul unui clește instalator.
Cu siguranță veți aprecia caracteristicile presei de lanț, care nituiește capacul zalei într-o poziție optimă. Aici este important să păstrați aceeași lățime ca restul zalelor. Dacă zaua de legătură este prea liberă s-ar putea prinde de proeminențe, iar dacă este prea strânsă atunci îi lipsește libertatea de mișcare. Următorul pas este să presați capetele bucșelor, nituirea făcându-se cu ajutorul presei de lanț. Fiți atenți să nu fi modificat lățimea lanțului și verificați dacă a rămas mobilitatea necesară. În cele din urmă rămâne să fixați pinionul la valoarea necesară, să ajustați corect tensiunea lanțului și să strângeți axul spate. Vă felicităm, ați reușit să schimbați kitul de lanț, care vă va oferi un mers liniștit. Bikerii cu experiență știu că după aproximativ 500 de km trebuie verificată tensiunea lanțului. Uneori se poate întâmpla ca lanțul să nu necesite ajustare ulterioară.
Odată ce începeți să vă schimbați singur lanțul, veți căpăta experiență și veți reuși să realizați în siguranță această înlocuire necesară. Este vorba doar de antrenament. În plus, cu accesoriile de pe www.motozem.ro, înlocuirea va fi floare la ureche!