Termeni și condiții

Capitolul I. Informații de ordin general

1.1. E-shopul www.motozem.ro este deținut și operat de către Anila s.r.o., cu sediul în Hlavní 12 Šenov, 73934, Nr. Ord. Reg. Com. 27774368, C.I.F: CZ27774368, e-mail: info@motozem.ro

1.2. Termenii și condițiile de utilizare prezentate mai jos, reglementează relația dintre Vânzător - Anila s.r.o. și Cumpărător, în cadrul e-shopului www.motozem.ro.

1.3. Prin utilizarea e-shopului www.motozem.ro, se consideră că ați citit, înțeles și acceptat integral termenii și condițiile de utilizare. De asemenea, plasarea unei comenzi în cadrul e-shopului www.motozem.ro reprezintă acordul dumneavoastră cu privire la termenii și condițiile prezentate.

1.4. Toate informațiile furnizate în cadrul e-shopului www.motozem.ro sunt folosite numai        în scopul pentru care au fost introduse (efectuarea comenzilor), conform legilor în vigoare. Anila s.r.o nu furnizează adresa dumneavoastră de e-mail unor terți, nu încurajează spamul și nu face publice datele furnizate de clienții săi fără acordul explicit al acestora.

1.5. Toate produsele prezentate în e-shopul www.motozem.ro sunt noi, comercializate  în ambalaj propriu sau în condiții excepționale în ambalaj resigilat (în acest caz fiind menționat foarte clar motivul pentru care produsul a fost resigilat).

1.6. În cazul în care produsele achiziționate în e-shopul www.motozem.ro sunt de natura celor la care face referire art. 16 literele b – j din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru  modificarea și completarea unor acte normative, nu se acceptă dreptul la retragere din  contractul la distanță și returnarea produselor.

1.7. Vânzătorul - Anila s.r.o., îți rezervă dreptul de a anula comenzile incomplete sau lipsite de informații esențiale (spre exemplificare: nume cumpărător, telefon de contact, adresă de e-mail, adresă de livrare).

1.8. Vânzătorul - Anila s.r.o., își rezervă dreptul ca în cazul în care un produs este listat cu un preț incorect sau cu informații incorecte din cauza unor fraude informatice ori a unor erori umane sau de orice altă natură, să anuleze și să refuze onorarea comenzilor care conțin acele produse cu informații și prețuri incorecte, chiar dacă acestea au fost plătite în prealabil. Vânzătorul - Anila s.r.o. va restitui Cumpărătorului contravaloarea comenzii anulate, în cel mai scurt timp.

1.9. Vânzătorul - Anila s.r.o., își rezervă dreptul de a limita accesul în vederea efectuării unei comenzi și de a anula comenzile deja plasate, în cazul în care comportamentul Cumpărătorului este necorespunzător și ar putea crea prejudicii Vânzătorului (refuzarea preluării a mai mult de două comenzi, plasarea de comenzi care ulterior sunt anulate sau modificate, folosirea limbajului tendențios, încălcarea dreptului de proprietate intelectuala etc.). Acest drept poate fi exercitat în orice moment și nu este necesară notificarea Cumpărătorului în acest sens.

1.10. Vânzătorul - Anila s.r.o., își rezervă dreptul de a modifica atât conținutul, cat si structura e-shopului www.motozem.ro în orice moment și fără a fi necesară o notificare prealabilă.

1.11. Vânzătorul își rezervă dreptul de a se retrage din contract din motivul unui preț listat incorect, care este inadecvat ca preț normal al produselor oferite. O astfel de eroare se poate datora unor fraude informatice sau unor probleme tehnice pe care vânzătorul nu le poate detecta imediat.

 

Capitolul II. Definiții

2.1. E-shop – magazin online www.motozem.ro.

2.2. Vânzător - Anila s.r.o., cu sediul in Hlavní 12 Šenov, 73934, Nr. Ord. Reg. Com. 27774368, C.I.F: CZ27774368, e-mail: info@motozem.ro, care acționează ca distribuitorul care oferă produsul consumatorului.

2.3. Cumpărător - persoană fizică, persoană juridică, precum și orice entitate juridică reglementată care achiziționează produse în cadrul magazinului online www.motozem.ro în urma unei comenzi acceptate de Vânzător.

2.4. Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.

2.5. Produs – orice obiect (bun) corporal mobil, care urmează a fi furnizat de către Vânzător Cumpărătorului, ca urmare a finalizării comenzii în cadrul magazinului online www.motozem.ro.

2.6. Produse exclusive sau speciale - produse care nu sunt prefabricate, realizate pe baza opțiunilor individuale sau a deciziei clientului, ori realizate conform specificațiilor clientului.

2.7. Comandă – documentul electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător, prin care Cumpărătorul ce achiziționează produse în cadrul magazinului online www.motozem.ro, se obliga să facă plata acestora și să le preia în urma livrării , după ce Vânzătorul este de acord să livreze bunurile ca urmare a finalizării comenzii prin confirmarea de livrare emisa de Vânzător.

2.8. Garanție comercială - orice angajament din partea Vânzătorului sau producătorului față de Consumator, prevăzut în certificatul de garanție sau în publicitatea disponibilă în  momentul sau înaintea încheierii contractului, în plus față de obligațiile legale care îi revin Vânzătorului referitoare la garanția de conformitate, de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreține bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificațiilor sau oricărei alte cerințe care nu este legată de conformitate.

2.9. Termen de garanție - limita de timp, care curge de la data dobândirii produsului sau serviciului, până la care producătorul sau prestatorul își asumă responsabilitatea remedierii sau înlocuirii produsului ori serviciului achiziționat, pe cheltuiala sa, dacă deficiențele nu sunt imputabile Consumatorului.

2.10. Suport durabil - instrumentul care permite Cumpărătorului sau Vânzătorului să stocheze informații care îi sunt adresate personal, într-un mod accesibil pentru referințe ulterioare pentru o perioadă de timp adecvată, în vederea informării, și care permite reproducerea neschimbată a informațiilor stocate.

2.11. Contract la distanță - orice contract încheiat între profesionist și Consumator în cadrul  unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a Consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de  comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.

 

Capitolul III. Comanda și prețul produselor

3.1. Prețul fiecărui produs și a serviciilor oferite, inclusiv după caz toate costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele sau de orice altă natură sunt specificate pe e-shopul www.motozem.ro.

3.2. În cazul produselor care depășesc greutatea volumetrica acceptată de curieri, a celor cu o greutate de peste 30 kg, și a celor cărora livrarea se poate face pentru condiții de siguranță doar în sistem paletizat, pot să apară costuri suplimentare ce vor fi aduse la cunoștința Cumpărătorului.

3.3. Prețurile afișate pe e-shopul www.motozem.ro includ TVA, cu excepția cazurilor când este specificat contrariul.

3.4. Vânzătorul - Anila s.r.o. va emite către Cumpărător o factură pentru bunurile livrate si serviciile oferite, conform legislației în vigoare.

3.5. Comandarea produselor se face de către Cumpărător prin adăugarea acestora în coșul de cumpărături și trimiterea comenzii.

3.6. După verificarea comenzii trimise, Vânzătorul va putea transmite Cumpărătorului mesajul de confirmare a comenzii, prin care a acceptat comanda și urmează să o livreze în termenul estimat în confirmarea de comanda sau în termenul agreat de Părți, dar nu mai târziu de termenul maximal prevăzut de art. 18 alin. 1 din OUG 34/2014. Pentru evitarea oricăror neclarități,  momentul  încheierii  contractului la distanță îl  constituie momentul confirmării, pe un suport durabil, de către Vânzător a acceptării comenzii transmise de Cumpărător.

3.7. Vânzătorul - Anila s.r.o., își rezervă dreptul ca înainte de a accepta comanda, să contacteze Cumpărătorul, prin orice mijloc disponibil (telefonic sau e-mail), pentru a obține confirmarea personală a datelor privind comanda și livrarea.

3.8. Acceptarea unei prestații nesolicitate de către cumpărător nu constituie acceptarea ofertei.

3.9. În timpul utilizării voucherelor cadou și a codurilor de reducere este posibilă activarea unui singur tip de reducere pe comandă. Aceste reduceri nu se cumulează. Restricția nu se aplică pentru reducere de fidelitate și cea cantitativă.

 

Capitolul IV. Livrarea și predarea produselor

4.1. Livrarea produselor se realizează numai pe teritoriul României, la adresa de livrare definită de către Cumpărător în formularul de comandă, utilizând curieratul agreat de Vânzător.

4.2. Data estimată a livrării produselor este întotdeauna menționată pe confirmarea comenzii. Dacă produsele sunt în depozitul central, perioada de livrare estimată este de 2 zile lucrătoare.

4.3. Dacă este menționat că produsul nu este în stoc se va stabili un termen de livrare provizoriu, care va fi comunicat cumpărătorului în mod individual.

4.4. Cumpărătorul are obligația să efectueze recepția produselor livrate și să plătească contravaloarea comenzii. Pentru evitarea oricăror neclarități, Cumpărătorul trebuie să verifice la livrare din punct de vedere cantitativ, calitativ și a integrității, supra coletele,coletele, ambalajele și produsele cu accesoriile care le însoțesc, pe baza etichetării acestora.

4.5. În cazul unei deteriorări evidente a coletului, vă rugăm să informați imediat curierul sau să refuzați preluarea coletului.

4.6. Produsele recepționate se consideră acceptate fără rezerve și orice reclamație ulterioară din punct de vedere cantitativ, calitativ și a integrității este nulă și nu va fi luată în considerare

4.7. Vă recomandăm, de asemenea, să verificați imediat bunurile și să raportați orice defect cât mai curând posibil. Pentru produsele recepționate care nu sunt conforme cu specificațiile tehnice din fișa de produs sau din manualele tehnice care însoțesc produsul, Cumpărătorul are obligația de a sesiza imediat în scris aceste neconformități pe adresa de e-mail: info@motozem.ro

4.8. În cazul în care Cumpărătorul își încalcă obligația de recepționare a produselor în termenul estimat de livrare și nu reușește să preia bunurile la data livrării, acesta va putea fi obligat să plătească Vânzătorului o taxă de depozitare pentru fiecare zi de prelungire (întârziere) în valoare de 1 leu, dar nu mai mult de 30 lei.

4.9. În cazul în care Cumpărătorul a fost anunțat prin e-mail și i s-a oferit un nou termen de livrare, însă bunurile nu au fost ridicate, Vânzătorul are dreptul să-i anuleze comanda și sa vândă produsele în mod legal unui alt Cumpărător.

4.10. În vederea recuperării costurilor generate din lipsa de cooperare din partea Cumpărătorului, Vânzătorul are dreptul de a adăuga pe factura Cumpărătorului costurile de depozitare și cele aferente livrării nereușite a bunurilor.

4.11. Riscul de pierdere sau de deteriorare a bunurilor este transferat Cumpărătorului în  momentul  în  care  acesta  sau  o  parte  terță  desemnată  de  acesta,  alta  decât transportatorul, intră în posesia fizică a bunurilor. Cu toate acestea, riscul este transferat Cumpărătorului în momentul livrării bunurilor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către Cumpărător să transporte bunurile.

 

Capitolul V. Anularea comenzii și retragerea din contractul de cumpărare la distanță

5.1. Cumpărătorul are posibilitatea de a anula comanda fără menționarea motivului oricând înainte de expedierea produselor (predarea comenzii către transportator). După expedierea produselor, Cumpărătorul este ținut de obligația de preluare a comenzii si de plata aferenta acesteia.

5.2. Cumpărătorul, persoana fizică, în calitatea sa de consumator (denumit “consumatorul”), are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare la distanță, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile, începând de la ziua la care acesta sau o parte terță indicată de el, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a bunurilor; sau în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care  vor  fi  livrate  separat,  ziua  în  care  consumatorul  sau  o  parte  terță,  alta  decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun; sau în cazul livrării unui bun care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese.

5.3. Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne informați în termenul-limită de retragere cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din contractul de cumpărare la distanță, utilizând o declarație neechivocă, de exemplu, o scrisoare

trimisă prin poștă, fax sau e-mail. De asemenea, pentru simplificarea comunicării, puteți completa și transmite electronic de pe e-shopul nostru www.motozem.ro formularul de returnare a produselor ca formular standard de retragere. Dacă folosiți această opțiune, vă vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu,  prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.

5.4. Conform OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere și următoarele:

a) furnizarea de bunuri al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

b) furnizarea de bunuri confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

c) furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

d) furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;

e) furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

5.5. Obligațiile consumatorului în cazul retragerii:

a) cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să recupereze el însuși bunurile, Consumatorul returnează bunurile sau le înmânează Vânzătorului sau unei persoane autorizate de Vânzător să recepționeze bunurile, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat decizia sa de retragere din contract în conformitate cu punctele 5.2 și 5.3 de mai sus. Termenul este respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de Consumator înainte de expirarea perioadei de 14  zile;

b) produsele trebuie returnare Vânzătorului în ambalajul original, fără urme de uzură și deteriorare. Dacă produsele returnate sunt deteriorate din cauza nerespectării obligațiilor Cumpărătorului, Vânzătorul are dreptul de a solicita cumpărătorului o despăgubire pentru scăderea valorii bunurilor și de a compensa cu suma de restituit aferentă;

b) Consumatorul suportă costurile directe legate de returnarea bunurilor;

c) Consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor;

5.6. Obligațiile Vânzătorului în cazul retragerii Consumatorului:

a) Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Consumatorului în conformitate cu punctele 5.2 și 5.3 de mai sus;b) Vânzătorul rambursează sumele menționate mai sus, folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de Consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată;

c) Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită;

d) cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să recupereze el însuși bunurile, în cazul contractelor de vânzare, Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data recepționării bunurilor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia acesta a trimis bunurile către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

 

Capitolul VI. Avans pentru comenzi exclusive și speciale

6.1. În cazul în care se comandă produse exclusive sau speciale, Vânzătorul are dreptul  de a stabili suma avansului pentru bunurile comandate, iar Cumpărătorul primește o factură de avans în valoare de 30-100% din prețul de vânzare al produselor pe care se obliga să o plătească la lansarea comenzii.

6.2. Avansul pentru comenzi exclusive și speciale nu este rambursabil în întregime și Vânzătorul are dreptul de a reține total sau parțial valoarea avansului cu titlu de despăgubire, în cazul în care produsele comandate au fost realizate total și sau parțial iar Cumpărătorul se răzgândește cu privire la preluarea lor.

 

Capitolul VII. Drepturile și obligațiile în situații de neconformitate. Calitatea la primire. Drepturi legale în caz de defect.

7.1. Dacă bunurile preluate prezintă defecte (de ex. nu au aceleași proprietăți convenite, sunt incomplete, nu corespund cu cantitatea comandată sau calitatea nu corespunde cu criteriilor contractuale sau legale), acestea sunt considerate ca defecte (situații de

„neconformitate”) din partea Vânzătorului.

7.2. Vânzătorul răspunde față de Cumpărător pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de 2 (doi) ani de la data livrării.

7.3. În caz de neconformitate, Cumpărătorul poate solicita Vânzătorului, ca măsură corectivă înlăturarea gratuită a defectului și aducerea în conformitate a bunurilor sau o reducere rezonabilă a prețului sau încetarea contractului.

7.4. Cumpărătorul poate să opteze pentru o anumită măsură corectivă în cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.

7.5. Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, Cumpărătorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune Vânzătorului costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele: a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea; b) gravitatea neconformității; sau c) dacă măsura corectivă

alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.

7.6. Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv cele prevăzute la punctul 7.5 litera a) și b) de  mai sus.

7.7. În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, Cumpărătorul are obligația de a pune bunurile la dispoziția Vânzătorului.

7.8. Repararea sau înlocuirea bunurilor se efectuează cu respectarea următoarelor condiții: a) fără costuri; b) într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care Vânzătorul a fost informat de către Cumpărător cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între Vânzător și Cumpărător, luându-se în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii;

c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru Cumpărător, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care Cumpărătorul a solicitat bunurile în cauză.

7.9. În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparație, termenele prevăzute  la art. 7.2. se prelungesc cu timpul de nefuncționare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoștința Vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către Cumpărător.

7.10.  În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenele prevăzute la art. 7.2. încep să curgă de la data înlocuirii.

7.11.  Cumpărătorul are dreptul fie să obțină o reducere proporțională a prețului, fie să obțină încetarea contractului de vânzare, în oricare dintre următoarele cazuri:

a) Vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile sau nu a finalizat reparația sau înlocuirea într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către Consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între Vânzător și Consumator, luându-se în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii;

b) se constată o neconformitate, în pofida eforturilor Vânzătorului de a o remedia;

c) neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;

d) Vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.

7.12.  Cumpărătorul nu are dreptul de a obține încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformității îi revine Vânzătorului.

7.13. Reducerea de preț este proporțională cu diminuarea valorii bunurilor primite de Consumator în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.

7.14.  Consumatorul își exercită dreptul de a obține încetarea contractului de vânzare printr-o declarație către Vânzător, prin care își exprimă decizia de a obține încetarea contractului de vânzare.

7.15.  În cazul în care neconformitatea se referă doar la unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare și există un motiv de încetare a contractului de vânzare în  temeiul art.  7.3.,  Cumpărătorul  poate  obține  încetarea  contractului  de  vânzare  în raport cu bunurile respective, precum și cu orice alte bunuri pe care Cumpărătorul le-a achiziționat împreună cu bunurile neconforme, în cazul în care Cumpărătorului nu i se poate pretinde în mod rezonabil să accepte să păstreze numai bunurile conforme.

7.16.  În cazul în care Cumpărătorul obține încetarea contractului de vânzare în ansamblul său sau, în conformitate cu art.7.15., în raport cu unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare: a) Cumpărătorul returnează vânzătorului bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă; b) Vânzătorul îi rambursează Cumpărătorului prețul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator că bunurile au fost returnate; c) Vânzătorul rambursează Cumpărătorului suma de bani în  conformitate  cu  lit.  b),  folosind  aceleași  modalități  de  plată  ca  și  cele  folosite  de Cumpărător pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Cumpărătorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina Cumpărătorului plata de comisioane în urma rambursării.

7.17.  Vânzătorul nu este obligat să satisfacă pretențiile cumpărătorului dacă dovedește că acesta cunoștea defectul înainte de a prelua bunurile sau că l-a provocat el însuși.

7.18. De asemenea, pentru articolele vândute la un preț redus, Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectul pentru care s-a convenit prețul redus.

7.19.  Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele datorate instalării incorecte, a uzurii normale sau nerespectării instrucțiunilor de utilizare.

 

Capitolul VIII. Reclamație

8.1. Cumpărătorul este obligat să facă o reclamație către Vânzător sau o persoană desemnată pentru reparații, fără întârzieri nejustificate de la descoperirea defectului. Pentru simplificarea comunicării vă rugăm să utilizați formularul pentru reclamații.

8.2. Cumpărătorul este obligat să comunice Vânzătorului dreptul pe care l-a ales în momentul reclamării defectului sau fără întârzieri nejustificate după anunțarea defectului. Schimbarea alegerii fără consimțământul Vânzătorului este posibilă numai în cazul în care Cumpărătorul a solicitat repararea unui defect care se dovedește a fi ireparabil.

8.3. În cazul în care Cumpărătorul nu reușește să își exercite la timp dreptul unei încălcări substanțiale a contractului, acesta are aceleași drepturi ca și în cazul unei încălcări nesemnificative a contractului.

8.4. Cumpărătorul este obligat să dovedească achiziționarea produselor (printr-o dovadă de cumpărare - chitanță/factură).

8.5. Termenul de soluționare a reclamației se calculează de la predarea/livrarea bunurilor către Vânzător. Bunurile trebuie să fie predate/livrate către Vânzător în aceeași stare în care le-a primit, ambalate în mod corespunzător pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului, curate și complete. Vânzătorul recomandă Cumpărătorului asigurarea coletului.

8.6. Vânzătorul trebuie să soluționeze reclamația, inclusiv eliminarea defectului, fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 15 zile de la depunerea acesteia, cu excepția cazului în care se convine în scris cu cumpărătorul o perioadă mai lungă, după care Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract sau de a solicita o reducere rezonabilă, în conformitate cu prevederile art. 7.11 – 7.16 de mai sus.

8.7. Garanția calității se prelungește cu perioada cuprinsă între momentul în care s-a făcut  reclamația  și  momentul  în  care  aceasta  este  soluționată  sau  până  când Cumpărătorul este obligat să ridice produsul.

8.8. Vânzătorul are obligația de a-l informa pe Cumpărător cu privire la soluționarea reclamației, în conformitate cu cererea acestuia, la datele de contact specificate în raportul de reclamație, cu excepția cazului în care se convine altfel în scris.

8.9. În cazul soluționării reclamației prin retragerea Cumpărătorului din contract si încetarea contractului de vânzare, Vânzătorul are obligația să restituie Cumpărătorului suma care corespunde integral prețului produselor și costurilor plătite pentru livrarea acestora în termen de 14 zile de la încheierea procedurii de reclamație.

8.10. În cazul soluționării reclamației prin reparație sau înlocuire, Cumpărătorul are obligația să ridice bunurile reclamate în termen de 10 zile de la informarea soluționării reclamației, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice. În cazul în care Cumpărătorul nu ridică bunurile reclamate în perioada specificată, acesta are obligația să plătească  o taxă de depozitare de 1 leu pe fiecare zi de întârziere. În cazul în care Cumpărătorul nu ridica bunurile reclamate în termen de 6 luni de la data stabilită anterior, Vânzătorul are dreptul de a vinde bunurile reclamate și de a utiliza veniturile obținute din vânzare  pentru a plăti taxele de depozitare și costurile de vânzare. Restul sumei încasate va fi  returnat Cumpărătorului de către Vânzător.

 

Capitolul IX. Protecția datelor personale și politica de confidențialitate

9.1. Cumpărătorul este de acord ca datele cu caracter personal furnizate să fie prelucrate și stocate de către Vânzător în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (Regulamentul UE 2016/679) și legea privind protecția datelor cu caracter personal (LEGE nr. 363 din 2018) în scopul îndeplinirii obiectului contractului.

9.2. Vânzătorul colectează și prelucrează datele cu caracter personal ale Cumpărătorului atunci când interacționează cu e-shopul www.motozem.ro (de exemplu, informațiile pe care le furnizați prin completarea formularelor de pe website sau prin corespondența prin telefon, e-mail sau în orice altă modalitate). Aceasta include  informații pe care le furnizați atunci când vă înregistrați pentru a utiliza e-shopul www.motozem.ro, când vă abonați la newsletter, prin completarea unui formular de înscriere sau în alt mod, atunci când vă înscrieți în concursuri sau promoții organizate de Vânzător și/sau partenerii săi contractuali. Informațiile pe care ni le furnizați pot

include numele, adresa, adresa de e-mail și numărul de telefon, data nașterii și sexul, precum și alte informații, după caz.

9.3. Cumpărătorul are dreptul de a fi informat cu privire la datele pe care vânzătorul le înregistrează despre acesta și are dreptul de a le modifica sau de a se opune în scris prelucrării lor.

9.4. Prin completarea datelor în formularul de creare de cont și/sau de comandă, Cumpărătorul confirmă că a citit Termenii și condițiile de utilizare și că acceptă ca datele sale personale să fie incluse în baza de date a Vânzătorului, și își  dă acordul expres și neechivoc ca toate aceste date personale să fie stocate, utilizate și prelucrate în scopurile prevăzute la art. 9.4.

9.5. Vânzătorul, prelucrează datele personale ale Cumpărătorului doar pentru scopuri legitime, precum acela de a vă furniza produsele comandate sau pentru a oferi informații privind situația contului Cumpărătorului, inclusiv validarea, expedierea și facturarea comenzilor, rezolvarea anulărilor sau a problemelor de orice natură referitoare la o comandă, asistență cu privire la retururi, garanții (dacă este cazul), de a vă identifica prin intermediul mijloacelor de comunicare în scop de marketing (newslettere și/sau alerte periodice) sau cercetare de piață. Prelucrarea datelor personale se întemeiază întotdeauna fie pe executarea unui contract pe care l-am încheiat cu dumneavoastră, pe nevoia de a respecta o obligație legală (de exemplu, legile aplicabile în relațiile de munca, contabilitate, audit, monitorizarea egalității de șanse), sau, după caz, pe consimțământul dvs. dacă v-ați manifestat opțiunea în acest sens.

9.6. Datele cu caracter personal pe care le colectăm de la Cumpărător sunt stocate în Uniunea Europeana („UE”) și în Spațiul Economic European („SEE”). Cu toate acestea, informațiile colectate de terțe părți prin intermediul fișierelor de tip Cookie (de exemplu, prin Google Double Click for Publishers) vor servi, în general, traficului dintr-un centru de date care se află cel mai aproape de locul de unde provine traficul. Aceasta înseamnă că astfel de informații, inclusiv traficul publicitar, pot fi gestionate de servere situate în SEE și pot fi transferate înafara SEE.

9.7. Vânzătorul, păstrează datele Cumpărătorului pe serverele interne și/sau pe servere găzduite de terțe părți (inclusiv serviciilor de cloud ale terțelor părți cloud - ”cloud-based services”). Folosim măsuri tehnice și organizatorice adecvate, menite să vă protejeze datele cu caracter personal și să împiedice accesul neautorizat. Am intrat în relații contractuale cu terțe părți care oferă servicii de găzduire și aceste contracte includ obligații privind securitatea organizațională și tehnică a datelor cu caracter personal. Toate tranzacțiile de plată vor fi criptate (de exemplu, utilizând protocolul TLS). Sunteți responsabil pentru păstrarea confidențialității tuturor mijloacelor de autentificare (de exemplu, parole) utilizate de dumneavoastră pentru a accesa părți ale Website-urilor noastre.

9.8. Supravegherea protecției datelor cu caracter personal este asigurată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în conformitate cu prevederile legii 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

9.9. Cumpărătorul poate informa vânzătorul că dorește să înceteze trimiterea de comunicări comerciale la adresa de e-mail obținută în legătură cu executarea

contractului, fără a suporta niciun cost. Textul integral al protecției datelor personale îl găsiți la secțiunea Prelucrarea datelor cu caracter personal.

 

Capitolul X. Soluționarea litigiilor pe cale extrajudiciară

10.1. Soluționarea litigiilor pe cale extrajudiciară este reglementată de Ordonanța nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.

10.2. În cazul unei reclamații nereușite (nesoluționate pe cale amiabila) cu privire la produsele și serviciile Vânzătorului, Cumpărătorul (o persoană fizică - consumator care nu este întreprinzător) are dreptul ca pentru litigiile care intră sub incidența Ordonanței 35/2018 să se adreseze subiectului soluționării extrajudiciare a litigiilor, care este entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, denumită în continuare entitate SAL - structură care oferă soluționarea unui litigiu printr-o procedură SAL și care funcționează în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cu o propunere de inițiere a unei proceduri de soluționare extrajudiciară a unui litigiu comercial.

10.3. Cererea de inițiere a procedurii poate fi transmisă prin intermediul formularului online disponibil pe site-ul https://anpc.ro/formular-sal-anpc/.

10,4. Informații suplimentare și procedura pentru soluționarea alternativă a litigiilor (Procedura SAL) care se derulează prin Direcția SAL o puteți consulta la adresa https://anpc.ro/ce-este-sal/ și https://anpc.ro/formular-sal-anpc/.

10.5. Eventualele litigii apărute între Vânzător și Cumpărător (o persoană juridica - care este întreprinzător) se vor încerca a se rezolva pe cale amiabila prin intermediul procedurii de mediere prevăzute de legea 192/2006 modificată prin legea 115/2012.

 

Capitolul XI. Soluționarea litigiilor

11.1. Litigiile reciproce dintre Vânzător și Cumpărător, nesoluționate pe care extrajudiciară în conformitate cu capitolul X de mai sus, se soluționează de către instanțele judecătorești de drept comun competente potrivit Codului de procedură civilă (Legea 134/2010) aplicabil în România.

 

Capitolul XII. Altele

12.1. Toate contactele telefonice afișate pe site-ul nostru sunt tarife standard de telecomunicații, iar prețurile apelurilor depind de operatorul dumneavoastră.

12.2. Alte aspecte care nu sunt menționate în prezentul document sunt reglementate de Codul civil (Legea nr. 287/2009), de Legea privind protecția consumatorilor (Ordonanța nr. 21/1992), de Legea privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii (Ordonanța de urgență nr. 34/2014) și de alte reglementări legale, cu modificările ulterioare, pe care le puteți regăsi la adresa https://anpc.ro/legislatie-generala/.

Termeni și condiții www.motozem.ro în vigoare, actualizați la data de 01.06.2023

Cookies

MotoZem și partenerii au nevoie de acord să folosească datele individuale astfel încât să vă poată arăta informații legate de interesele dumneavoastră. Vă dați acordul făcând clic pe caseta „OK”.

Setări OK

Puteți refuza consimțământul aici.

Setări cookie

Aici aveți opțiunea de a personaliza categoriile fișierelor cookie în funcție de propriile preferințe.

MotoZem și partenerii au nevoie de acord pentru a folosi datele individuale astfel încât să vă poată arăta informații legate de interesele dumneavoastră.